Gryczane podpłomyki z rostbefem

7.04.2017

Gryczane podpłomyki z rostbefem

Gryczane podpłomyki z rostbefem, grillowaną sałatą rzymską, serem pecorino, jogurtowym aioli z bazylią, figami i malinami

Dlaczego warto?
Źródło złożonych węglowodanów oraz pełnowartościowego białka. Zawarte w składnikach przeciwutleniacze pomagają łagodzić zmęczenie mięśni po intensywnym treningu.

Składniki: (porcja dla 2 os)
- mąka gryczana 200g
- letnia woda 150ml
- sól 5g
- mini sałata rzymska 2szt
- rostbef stek 300g
- pecorino 50g
- jogurt gęsty 200ml
- czosnek 2 ząbki
- bazylia świeża 1 mała doniczka
- olej 20ml
- świeża figa 4szt
- maliny 8szt
- sól morska, pieprz młotkowany do smaku
- tymianek 2 gałązki
- masło 50g

Sposób przygotowania:

Ciasto na podpłomyki przygotowujemy z mąki gryczanej i wody. Wodę wlewamy powoli do mąki, dodajemy sól i wyrabiamy ciasto tak, aby się nie kleiło. W razie potrzeby podsypujemy mąką. Po wyrobieniu formujemy wałek, dzielimy go na mniejsze części, które rozgniatamy ręką, formując dość cienkie placki. Ułożone na blasze z pergaminem podpłomyki pieczemy w rozgrzanym do 180 stopni piekarniku około 10-12 min, tak żeby ciasto dobrze się zarumieniło.

W międzyczasie przygotowujemy stek z rostbefu. Mięso nacieramy solą morską, pieprzem młotkowanym, tymiankiem, delikatnie olejem i wrzucamy na rozgrzaną suchą patelnię.
Mięso smażymy/grillujemy (w zależności od grubości) przez około 6 - 8 min.
Zdejmujemy rostbef z patelni i odkładamy na deskę, żeby mięso "odpoczęło".
Na tej samej patelni krótko smażymy na maśle, porwaną na liście sałatę rzymską.
Doprawiamy solą i pieprzem.

Jogurt miksujemy ze świeżą bazylią, czosnkiem, doprawiamy solą i pieprzem.
Podpłomyki układamy na talerzu. Na placki kładziemy sałatę rzymską, cienko pokrojony rostbef, płatki pecorino, pokrojone maliny i figi i całość polewamy jogurtowym sosem.

Zobacz jak to ugotować: